Macerita için 2020 Yılı Nasıl Geçti?

Macerita ekibi olarak, yola çıkış amacımız Türkiye’deki doğa sporları bölgelerini haritalandırmak ve bu sporları herkes için daha erişilebilir hale getirmekti. Bir grup dağcı ve kaya tırmanıcıları olarak birçok bölgeyi ziyaret ediyor ancak bu bölgeler ile ilgili kapsamlı bilgilere ve haritalara ulaşamıyorduk. Yalnızca deneyimli rehber ve eğitmenlerimizin öncülüğünde edindiğimiz bu önemli bilgilerin, herkese ulaşabilir olması için yola başladık. Bu fikir de bizleri Macerita’ya ulaştırdı!

2020 yılından 3 ay önce: Macerita ekibi olarak, 6 kişi ile yola başladık. Bu 6 kişi aynı zamanda halen lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri olduğundan, yalnızca her haftanın perşembe akşamları Koç Üniversitesi kampüsünde bir araya gelip saatlerce birlikte çalıştık ve fikir geliştirdik. Haftada bir gün düzenlediğimiz bu toplantıların ilk zamanlarında Macerita.com yalnızca büyük kağıtlara çizerek tasarladığımız bir internet sitesi idi.

macerita ekibi

Kağıttaki fikirlerimizin hayata geçmesi ise 4 Aralık 2019 tarihinde gerçekleşti ve macerita.com artık yayındaydı!

Emeklerimizin taçlandırıldığını 2020 yılının ilk dakikalarında Tübitak BiGG desteğini kazandığımız haberi ile öğrendik. Bu fonu kazanmış olmak, hayallerimize giden yolun biraz daha kesinlik kazandığının ve bu hayalleri gerçekleştirmemize bir adım daha yaklaştığımızın habercisiydi.

2020 yılının ilk aylarında da aynı şekilde toplantılar ile bir araya gelerek çalışmalarımıza devam ettik. 8 farklı dağ bölgesini Keşif sayfamıza ekledik ve Akademi sayfamızda kaya tırmanışı ve dağcılık hakkında bilgilere yer verdik. Bu sporlar ve bölgeler ile ilgili bilgileri özgürleştirirken, ekip olarak bu bölgeleri gezmeyi de ihmal etmedik.

Bulunduğumuz Bölgeler

Bu senenin devamında Geyikbayırı, Aladağlar, Dedegöl, Dağbelen/Bodrum gibi birçok bölgeyi ekipçe ziyaret ettik.

Geyikbayırı

Macerita’nın kurucusu Batu, pandemi dönemini 4 ay boyunca Geyikbayırı’nda karavanında yaşayarak ve oradan çalışarak geçirdi. Bu süre içerisinde her ne kadar uzaktan çalışsak da teknolojinin sunduğu olanaklar ile günlük ve haftalık buluşmalar düzenleyip Zoom üzerinden çalışmalarımıza etkin bir şekilde devam ettik.

Macerita ekibi Geyikbayırı Appa

Macerita içerisinde departmanlara ayrıldık ve haftalık toplantılar sayesinde de evlerimizden düzenli bir şekilde ekip olarak çalışmanın yollarını bulduk.

Bahar aylarının sona ermesi ve kimi yasakların kalkması ile buluşabileceğimiz en güvenli yer olan doğada bir araya gelmeye başladık. Ve ilk durağımız Geyikbayırı oldu. Geyikbayırı’nın sıcaklığına rağmen, son demlere kadar kaya tırmanışı yapıp sonrasında rotamızı Aladağlar’a çevirdik.

Aladağlar

Ekipten diğer kişilerin de katılması ile yalnızca iki kişi eksik olarak Temmuz ayında Aladağlar’da aylar sonra ilk buluşmamızı gerçekleştirdik. İki kişi ile başlayan ekip sonrasında 10 kişiye tamamlandı.

Aladağlar’da Yedigöller’e gittik, Koç Üniversitesi Dağcılık Kulübü ile Emler zirvesine çıktık. Batu ve Reyhan, Mangırcı ve İkibaş zirvelerine de tırmandılar.

--> Sokullupınar, Emler Zirve ve Yedigöller Faaliyet Raporu

--> Mangırcı Dağı Tırmanışı

Macerita ekibi Aladağlar Emler

Sarımemedin Yurdunda kamp kurduk; karavanın elektrik kaynağı ve Turkcell Superbox sayesinde bu kamp alanında da uzaktan çalışmanın yollarını bulduk. Doğa sporları ile ilgili bir iş yapmanın en güzel yanının da doğada vakit geçirebilmek olduğunun farkına vardık.

Macerita ekibi Aladağlar

Bodrum

Aladağlar sonrasında, 6 kişi olarak Bodrum, Göltürkbükü’nde buluştuk. Burada 10 gün boyunca bir evde hep beraber çalıştık. Her ne kadar pandemi döneminde uzaktan çalışmak mümkün olsa da ekip arkadaşları olarak birlikte dirsek temasında çalışmanın büyük katkılarını bu süre içerisinde anladık.

Pandemi gerçeği ile birlikte vaktimizin çoğunu Bodrum’daki ev ofisimizde geçirdik. Akşamüstü mesai sonrasında ise denize girmek, ödül kısmımızdı. Sonrasında ise akşamları yine birlikte çalışmaya ve fikir üretmeye devam ediyorduk.

Macerita ekibi Bodrum

Dedegöl Dağı

Bodrum sonrasındaki durağımız Dedegöl Dağı oldu. Zirve yürüyüşü için ekipten 4 kişi olarak 3 günümüzü burada geçirdik. Yazın sıcak günlerinden sonra, dağ havasının soğukluğuyla karşılaşmış ve aylardır patikalarda yürümeyen bacaklarımız, Dedegöl Dağı’nda 8 saatlik bir yürüyüş ile tekrardan mutluydular. Bu uzun yürüyüş ve dağ havası, yaptığımızı neden yaptığımızı hatırlamamızda bir yardımcıydı.

Macerita ekibi Dedegöl dağı

Dağbelen Köyü, Bodrum

Ekip olarak bir diğer büyük buluşmamızda ilk durağımız BBOM Öğretmen Köyü idi. Burada geçirdiğimiz 2 gece içerisinde vadinin temiz havasına doyduk. Başka Bir Okul Mümkün’ün kurucusu Burak Ülman ile ekip olarak çalışmanın uygun yolları, sosyokrasi ve topluluk kurma süreci hakkında bir atölye gerçekleştirdik.

Gerçekleştirdiğimiz atölyenin yanında, Öğretmen Köyü’ndeki doğaya saygılı hayatı deneyimlemek de bizler için çok önemliydi. Bu köyde yaşam, toprak ile bir bütün olarak ve onu kirletmemek üzerine şekilleniyor. Daha sürdürülebilir ve doğa ile uyum içinde yaşamanın mümkünlüğüne tanıklık etmek, ihtiyacımız olan umudu da bizlere vermiş oldu.

Macerita ekibi Leleg yolu bodrum

Geyikbayırı

Bodrum’daki minik ziyaretimizden sonra rotamız yine bildiğimiz ve her seferinde giderken heyecan duyduğumuz Geyikbayırı idi. Ekip olarak 1 ay boyunca burada her günümüz çalışarak, üreterek ve bunlardan arda kalan vakitte kaya tırmanışı yaparak geçti.

Uyandığımızda yüzümüzü okşayan temiz hava, dirilmek için girdiğimiz soğuk dere ve Geyiksivrisi manzarası bizler için burada çalışmayı bile haz veren bir durum haline getirdi.

Macerita ekibi geyikbayırı bodrum

Peki Macerita’nın Görünen Yüzünde Neler Oldu?

KWORKS Covid-19 Ekspres ve İş Birliklerimiz

KWORKS Covid-19 Ekspres Programı'na kabul edildik! KWORKS Covid-19 Ekspres Kurum-Girişim İşbirliği Eşleştirme ve Hızlandırma Platformu sayesinde Tat, TURMEPA, Sek, Ford gibi markalarla iş birlikleri gerçekleştirme imkanı bulduk! Partnerlerimizle pandemi döneminde sürdürülebilir çözümler bulmak ve bu doğrultuda kampanyalar üretmek üzerine fikir alışverişleri gerçekleştirdik.

ICC (International Coastal Cleanup - Uluslararası Kıyı Temizliği) kapsamında TURMEPA ile bir araya gelerek Caddebostan Sahili’nde kıyı temizleme etkinliği gerçekleştirdik. Macerita olarak bu hareketin bir parçası olmak bizler için çok değerli bir deneyimdi.

macerita turmepa icc

Keşif

Macerita, 2020 yılı içerisinde Keşif sayfasında, 8 farklı dağ bölgesini, 2 kaya tırmanışı bölgesini ve de uzun doğa yürüyüşü patikası olan Karia Yolu’nun bir kısmını haritalandırdı. Burada yer alan bilgiler ile bölgeye nasıl ulaşılacağı, bölgenin mevsimi ve buradaki aktiviteler için ne gibi malzemeler gerektiği gibi bilgilerine ulaşmak artık daha kolay hale geldi!

Akademi

Dağcılık, kaya tırmanışı, doğa yürüyüşü ile ilgili Akademi yazıları yayınladık. Aynı zamanda Online Dağcılık Atölyesi ile dağcılığın teorik bilgilerinin verildiği eğitimi Montis Trips & Expeditions iş birliğinde sunmaya başladık. Bu atölyeler ile; temel kampçılık, kış dağcılığı, yüksek irtifaya giriş, teknik tırmanış gibi konular ile dağcılığa ilgisi olan kişileri gerekli teknik bilgileri sunarak buluşturduk.

Yeni yılda Akademi sayfamıza kapsamlı bilgiler eşliğinde yeni doğa sporları da ekleyeceğiz!

Blog

Macerita Blog sayfasını yayına aldık ve bu sene içerisinde 49 tane blog yazısı yayınladık. Bu yazıların arasında; kaya tırmanışı, dağcılık, slackline, highline, dalış, yamaç paraşütü ve dağ bisikleti gibi birçok doğa sporuna yer verdik. Blog kısmımız yalnızca doğa sporları ile sınırlı kalmadı; iklim krizi, çevre psikolojisi, antik kentler ve Uludağ’ın tarihini konu alan kapsamlı yazılar ile de zenginleşti. Blog yazıları ise 25 farklı kişi tarafından yazıldı! Yeni yılda da farklı doğa sporcularından farklı doğa deneyimleri dinlemek ve ilham almak için sabırsızlanıyoruz!

Sosyal Medya

Herkesin uzak olduğu bu dönemde sosyal medya bizleri bir nebze de olsa yalnız hissettirmedi. Bizler de bu süreci daha faydalı bir hale getirmek amacıyla Instagram üzerinden canlı yayınlar gerçekleştirdik. Türkiye'nin tek kadın dağ rehberi İsmet İnan, "Kar Leoparı" ünvanını alan ilk Türk kadın dağcı Esin Handal, paramedik Gürkan Özel, mindfulness ve yoga öğretmeni Günsu Engin ve TURMEPA'dan çevre mühendisi Dağhan Yazıcı, düzeltici egzersiz antrenörü Kemalcan Akçaylı ile hem keyifli hem de ilham verici konularda sohbet etme imkanına sahip olduk.

macerita ekibi canlı yayınlar

Maceralar

Maceralar sayfamız üzerinden, rehberleri ve aktivite seçeneklerini teoriden-pratiğe bütüncül bir deneyim sunmak amacıyla kişilerin kendi macera turlarını yaratabilecekleri bir platform oluşturduk ve bu operasyona Türkiye'nin en popüler tırmanış bahçesi olan Antalya, Geyikbayırı'ndan başladık. Bu bölgedeki kaya tırmanışı eğitmenleri ve kamp yerlerine yer vererek, doğa severleri bu spor ile tanıştırdık.

Duyurmaktan çok mutlu olduğumuz iş birlikleri gerçekleştirdik. Türkiye'nin en büyük outdoor mağazalarından biri olan Alpinist ve karavan kiralama şirketi olan Happy Camper'la çok güzel iş birliklerine imza attık!

Yeni yılda Maceralar sayfamıza yeni bölgeler eklemeye ve doğa deneyimlerini erişilebilir kılmaya devam edeceğiz!

2020 her ne kadar kendi içinde zorlukları barındıran bir yıl olsa da ürettiklerimiz ile mutlu bir şekilde bu yılı ardımızda bırakıyoruz. Dileriz ki yeni yıl, herkes için sağlıklı ve doğada vakit geçirebilecekleri güzel bir yıl olur.

Macerita ekibinden sevgilerle! Mutlu ve maceraları seneler!

Ne yazık ki hiç fotoğraf yok.